Najczęściej zadawane pytania

Ubezpieczenia OC lekarzy i lekarzy dentystów

Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi często poruszanymi tematami i pytaniami dotyczącymi ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej lekarzy i lekarzy dentystów.
Jeśli w poniższym zbiorze nie znajdziecie Państwo odpowiedzi na swoje pytanie zachęcamy do kontaktu telefonicznego pod numerami 71 777 0435 lub 785 839 270.
Nasi eksperci udzielą odpowiedzi bezpośrednio na temat ubezpieczenia OC lekarzy i lekarzy dentystów


PRODUKTY UBECZIECZNIOWE

1. Do kogo kierowane są ubezpieczenia na portalu MEDINSURANCE ?
Produkty ubezpieczeniowe na stronie medinsurance.dfinanse.pl skierowane są do osób wykonujących zawód: lekarza i lekarza dentysty.
Na portalu medinsurance.dfinanse.pl ubezpieczyć się mogą zarówno osoby fizyczne, jak i prowadzące działalność gospodarczą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

2. Na jaki okres mogę zawrzeć umowę ubezpieczenia?
Umowę ubezpieczenia można zawrzeć na okres 1 roku.

3. Jak mogę się ubezpieczyć?
Aby dokonać zakupu ubezpieczenia należy odwiedzić stronę medinsurance.dfinanse.pl. Na stronie wybieramy interesujące nas ubezpieczenie przed zakupem, którego koniecznie trzeba zapoznać się z Regulaminem Serwisu medinsurance.dfinanse.pl, Ogólnymi Warunkami Umowy, obliczyć składkę, podać odpowiednie dane wymagane przez Ubezpieczyciela do zawarcia umowy i opłacić składkę za pośrednictwem BLUE MEDIA. Cały proces zakupu trwa średnio kilkanaście minut i umożliwia zawarcie umowy na wybrane ubezpieczenia w dowolnym miejscu i o dowolnym czasie, bez konieczności wychodzenia z  domu, czy telefonowania. Wystarczy dostęp do internetu / komputer lub smartfon.

Zakup ubezpieczenia w pięciu krokach:
Krok 1
- wybranie preferowanego ubezpieczenia z listy KUP UBEZPIECZENIE OC na stronie głównej
- dokonanie kalkulacji składki, poprzez wypełnienie formularza
Krok 2
- podanie niezbędnych, aktualnych danych teleadresowych
Krok 3
- zaakceptowanie wszystkich wymaganych przez Ubezpieczyciela oświadczeń
Krok 4
- opłacenie składki za pośrednictwem serwisu Blue Media
Krok 5
- odebranie certyfikatu potwierdzającego ochronę, który zostanie wysłany na wskazany adres e-mail,

4. W jaki sposób mogę zapłacić za ubezpieczenie?
Płatności za ubezpieczenie należy dokonać poprzez Serwis transakcyjny Blue Media, dzięki któremu wybierzesz dowolną metodę płatności. Po wybraniu interesujących Cię produktów i podaniu niezbędnych do zawarcia polisy danych zostaniesz automatycznie przekierowany do serwisu transakcyjnego dzięki któremu dokonasz płatności.

5. Czy mogę zapłacić za ubezpieczenie w ratach?
Nie. Składkę należy opłacić w całości.

6. W jakim towarzystwie ubezpieczeniowym zawierane są ubezpieczenia?
Ubezpieczycielem jest Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia SA z siedzibą przy ul. Hestii 1, 81-731 Sopot.

7. Czy mogę zakupić ubezpieczenie OC, pomimo wystąpienia szkodowości w ciągu ostatniego roku?
Tak. Przy czym wystawiony wniosek będzie podlegał weryfikacji i składka może ulec zmianie. W ciągu 2 dni roboczych od wystawienia wniosku online nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przekaże Ci informacje związane z ewentualną zmianą składki lub jej brakiem oraz poprosi o akceptację wniosku.
Zwracamy uwagę, że przez szkodowość rozumiemy szkody zgłoszone w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Jeżeli szkoda była zgłoszona kilka lat temu, a dopiero w ciągu ostatniego roku wypłacono odszkodowanie, nie bierzemy jej pod uwagę.

8. Z jakimi dokumentami należy się zapoznać przed zakupem ubezpieczenia?
Zalecamy dokładne zapoznanie się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia oraz Regulaminem serwisu medinsurance.dfinanse.pl

9. Gdzie znajdę Ogólne Warunki Ubezpieczenia?
Dokument ten mieści się w zakładce Regulacje Prawne w menu na stronie głównej.

10. Za jaki okres ubezpieczenia odpowiada Ubezpieczyciel?
Ubezpieczyciel odpowiada za okres ubezpieczenia wskazany na dokumencie ubezpieczenia, pod warunkiem skutecznego opłacenia składki poprzez serwis transakcyjny Blue Media.


11. Jaki jest czas na odstąpienie od umowy ubezpieczenia? Czas na odstąpienie od umowy ubezpieczenia wynosi 30 dni dla osoby fizycznej i 7 dni dla przedsiębiorstwa. Za okres udzielonej ochrony ubezpieczeniowej Ubezpieczony jest zobowiązany zapłacić składkę ubezpieczeniową zgodnie z OWU.

12. W jaki sposób mogę odstąpić od umowy ubezpieczenia?
W celu odstąpienia od umowy ubezpieczenia należy złożyć oświadczenie odstąpienia od umowy ubezpieczenia, zawierające następujące dane:
- numer certyfikatu
- imię i nazwisko Ubezpieczonego
- PESEL
- podpis składającego oświadczenie (jeżeli pismo jest przesyłane w wersji papierowej) oraz przesłać je na adres mailowy: : biuro.medinsurance@dfinanse.pl lub tradycyjny: DF Finanse Sp. z o.o. Aleja Śląska 1, 54-118 Wrocław.

15. Czy w ubezpieczeniu jest uwzględniana franszyza?
Nie.

16. Kiedy powinno się zgłosić szkodę?
Szkodę należy zgłosić niezwłocznie po jej wykryciu w sytuacji zaistnienia jakiegokolwiek zdarzenia, które może stanowić podstawę roszczenia na mocy polisy.

17. Jak mogę zgłosić szkodę?
Szkodę można zgłosić telefonicznie, dzwoniąc pod jeden z następujących numerów:
- 801 107 107
- 58 555 5 555
- 58 555 6 555
faksem 58 555 60 01 lub mailowo, wysyłając wiadomość na adres: szkody@ergohestia.pl

18. Gdzie znajdę formularz szkodowy?
Nie wymagamy wypełnienia formularza szkodowego. Dalszy proces zgłoszenia szkody następuje zgodnie z wymaganiami Ubezpieczyciela.

19. Czy moje dane będą wykorzystane do celów marketingowych?
Dane udostępniane na stronie medinsurance.dfinanse.pl będą wykorzystane do celów marketingowych wyłącznie w przypadku, gdy zakładając konto wyrazisz na to zgodę. W każdej chwili można zmienić swoje preferencje po zalogowaniu się do Strefy Klienta na stronie medinsurance.dfinanse.pl w zakładce Edycja Danych możesz dokonać zmiany zgód marketingowych. Dane nie będą przekazywane innym firmom nie związanym z serwisem medinsurance.dfinanse.pl

20. Czy w trakcie trwania ubezpieczenia mogę podwyższyć sumę gwarancyjną lub dokupić jakieś rozszerzenie?
Tak. W trakcie okresu ubezpieczenia można podwyższać sumę gwarancyjną lub rozszerzać zakres ubezpieczenia. W tym celu wystarczy wysłać wiadomość na adres dokumenty.medinsurance@dfinanse.pl lub wypełnić formularz kontaktowy a my skontaktujemy się w tej sprawie i wystawimy aneks do umowy.

21. Czy ubezpieczenie w zakresie obejmuje przeniesienie na pacjenta chorób zakaźnych, w tym HIV / AIDS?
Tak, obejmuje.